MuKa BuKu

Monday, 8 August 2011

SeDaR aTaU SaJa SaYa BuaT-BUaT LuPa...!!!!

RaMaDHaN Oh RaMaDHaN.........

Sedar or sy y wat-wat x sedar...???
hurm.. dalam diam bulan ramadhan dah masuk hari yg ke 8 tp....!!!!!

Bila ingat pasal pose jew mesti akan terkenang zaman kecik dulu.... terbayang masa dulu....

Peristiwa di sekolah....

Masa tu umur saya baru 10 tahun.. hehehe pertama kali nak berpose... masa tu nak bangun sahur punyalah semangat..!!! Bukan mak saya yg kejut saya sahur tp saya yg kejutkan... Tapi masa saya kejutkan sahur... saya Pulak yang KENA MARAH....!! Jahat x mak saya.. Niat saya baik nak kejutkan dowang tp saya plak kena marah....

Dialog MAK saya MASA MARAH:

Saya: MAk... MAk... BANGUN nak SAHUR dah ni....!!!
Mak: Hurm PUKUL berapa JAM........???
Saya: Kul 2 PAGi.... (dengan MUKA Excited)
Mak: Ad nak SAHUR ngan SELIPAR kew..??
Saya: kenapa...???
Mak: Awal LAGILAH...!!! Baik AD tido SEBELUM mak ROTAN ad...!!!
Saya: Apa LAGI lari LINTANG pukanglah....!!

Macam-Macam yang berlaku... hehehe Tapi sekarang saya dah dewasa 22 tahun dah.... Masih banyak PERSOALAN saya....



Adakah selesai....???
1) Bacaan Al-Quran - dah sempurna kew tajwidnya...???
2) Tarawih - Buat kew x...??? kalo yang 5 waktu x wat mcm mana yang 20 nak wat...???
3) Kerja- Amanahkah aq kepada kerja aq sendiri....???
4) Sosial- hurm bulan2 ramdhan ni sempat lagi aq pikir nak tgk wayang.....
5) tuturkata bahasa- Masih banyak kata2 kesat yng mulut berdosa ini keluarkan...

Solution....????
1) Bacaan Al-quran..?? Selalulah Mengaji...
2) Rajinkan diri dan istiqomah...
3) Lebihkan untuk berdiam diri...

P/S: Wahai SAHABAT.... Doakan JIHAD aq BERJAYA k... GooD LucK Kepada SAHABaT2
<3<3<3<3<3 =)

No comments:

Post a Comment